hrinvent.pl używa mechanizmu ciasteczek (Cookie). Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce Cookies. Zamknij okno
+48 500 163 303
kontakt@hrinvent.pl
tel.: +48 500 163 303

kontakt@hrinvent.pl

xxx

Proponowane szkolenia:

1. Zarządzanie zespołem
Celem szkolenia jest poszerzenie i uporządkowanie wiedzy z zakresu kierowania zespołem, doskonalenie umiejętności doboru stylu kierowania do dojrzałości zespołu; podniesienie umiejętności motywowania pozafinansowego.

Zagadnienia:

  • Style kierowania
  • Przywództwo – predyspozycje przywódcy
  • Wywieranie wpływu na zespół
  • Funkcje zarządzania: planowanie (cele i zadania zespołu), organizowanie (budowanie wewnętrznej struktury zespołu), kierowanie (delegowanie, motywowanie), kontrolowanie
  • Mechanizmy funkcjonowania zespołu na różnych etapach jego rozwoju
  • Efektywna komunikacja w zespole
  • Motywowanie pozafinansowe
  • Rozwój pracowników


2. Budowanie silnego przywództwa w organizacji
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze starannie dobranymi koncepcjami umożliwiającymi zwiększenie efektywności pracy swoich zespołów za pośrednictwem konkretnych metod i narzędzi stanowiących warsztat współczesnego lidera.

Zagadnienia:
1. Zrozumienie zasad i elementów przywództwa
  • Przywództwo jako trend napędzający rozwój organizacji
  • Przywódca i zespół ukierunkowany na wyniki
  • Przywódca w zespole - kluczowe czynniki sukcesu
  • Zarządzanie vs. przywództwo - modele pracy lidera
  • Rozwój cech i umiejętności przywódczych
  • Poziomy przywództwa w organizacji - 6 wymiarów przywództwa

2. Rola lidera w kontekście pracy zespołowej
  • Praca zespołowa i współpraca
  • Budowanie zaufania w zespole
  • Zadania lidera w zarządzaniu zespołem
  • Narzędzia pracy lidera (Team-Building)
  • Role i odpowiedzialności w zespole (Model Belbina).
  • Team Chart i zasady pracy w zespole (Teamwork)
  • Narzędzia pracy zespołu - procedury i protokoły
  • Podział przywództwa w zespole

3. Odpowiedzialność lidera w określaniu wizji działania zespołu oraz celów zespołowych
  • Charakterystyka systemu zarządzania przez cele (Management by Objectives)
  • Wizjonerska rola lidera i znaczenie wizji w rozwoju strategicznym zespołu
  • Umiejętność planowania i określania priorytetów (Pair Comparison Grid)
  • Zasady precyzyjnego określania celów (SMARTER)
  • Rola lidera w controllingu działań

4. Czynniki organizacyjne wpływające na rozwój przywództwa w organizacji,
  • Kultura organizacyjna i warunki do rozwoju przywództwa.
  • Rola lidera w procesie zmian - jak być przekonywującym liderem.
  • Motywowanie pracowników - style przywództwa w kierowaniu zespołem.
  • Rozpoznanie i metody rozwiązywania konfliktów w zespole.
  • Podejmowanie decyzji w zespole i konsensus.


3. Delegowanie i zarządzanie przez cele
Celem szkolenia jest podniesienie umiejętności delegowania uprawnień i zadań, przedstawienie zasad delegowania zadań i uprawnień w zależności od typu osobowości pracownika, poznanie metod, technik i procedur delegowania zadań i uprawnień, podniesienie umiejętności sprawdzenia rozmowy z pracownikiem w zakresie przekazywania mu informacji zwrotnej dotyczącej wykonania zadania.

Zagadnienia:
1. Analiza czasu
  • Sporządzanie budżetu czasu – na co zużywamy nasz czas?
  • Diagnozowanie tzw. złodziei czasu
  • Sposoby radzenia sobie z największymi złodziejami czasu

2. Proces wytyczania celów i priorytetów
  • Definiowanie celów – warunki poprawnego sformułowania celu
  • Zasada SMARTER
  • Na co należy zwracać uwagę przy formułowaniu swoich celów
  • Pisemne ustalanie celów
  • Kontrola i weryfikacja celów
  • Wyznaczanie celów krótkoterminowych i perspektywicznych
3. Efektywne zarządzanie swoją pracą w planowaniu przebiegu dnia
  • Ile czasu należy poświęcać na planowanie swoich codziennych czynności?
  • Jak ustalać priorytety pod względem ich pilności i ważności?
  • Organizacja pracy poprzez planowanie efektywnych bloków pracy
  • Krzywa sprawności
  • Plan działania
  • Tabela spędzonego czasu

4. Funkcje menedżerskie kluczowe dla delegowania
  • Korzyści z delegowania
  • Poziomy delegowania
  • Przyczyny niedelegowania
  • Problemy z delegowaniem i jak je rozwiązywać
  • Tworzenie harmonogramu zadań

5. Delegowanie
  • Zlecanie zadań
  • Dopasowanie zadań do poszczególnych pracowników
  • Zakres powierzonej odpowiedzialności a rodzaj sprawowanej kontroli wykonania
  • Stopnie delegowania uprawnień
  • Strefy delegowania zadań
  • Znaczenie odpowiedniego komunikowania delegowanych zadań i uprawnień

6. Bariery w delegowaniu uprawnień
  • Rodzaje barier w delegowaniu uprawnień i zadań
  • Stereotypy dotyczące delegowania uprawnień i zadań

7. Ocena pracownika po wykonaniu zadania
  • Tworzenie atmosfery rozmowy
  • Technika prowadzenia rozmowy
  • Przekazywanie informacji pozytywnej i negatywnej
  • Wpływ emocji na przebieg rozmowy oceniającej pracownika


4. Budowanie efektywnego zespołu
Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy i umiejętności niezbędnych do sporządzenia opisów stanowisk pracy, a także poznanie przez uczestników szerokiej roli jaką pełnią opisy we współczesnym zarządzaniu zasobami ludzkimi

Zagadnienia:
• Style zarządzania w kontekście budowania i kierowania zespołem
• Delegowanie zadań jako narzędzie w kierowaniu zespołem
• Zasady oceniania i motywowania podwładnych
• Techniki zarządzania czasem zespołu zadaniowego
• Komunikacja w zespole pracowniczym
• Budowa i rozwój zespołów pracowniczych
• Role w zespole
• Konflikty w zespołach pracowniczych
• Profile temperamentu w aspekcie komunikacji i motywowania


5. Jak skutecznie motywować pracowników?
Celem szkolenia jest poszerzenie i uporządkowanie wiedzy z zakresu motywowania zespołów; podniesienie umiejętności motywowania pozafinansowego.

Zagadnienia:
  • Istota motywowania
  • Analiza czynników podnoszących poziom motywacji
  • Analiza typowych błędów w motywowaniu i angażowaniu personelu
  • Znaczenie informacji zwrotnej (feedback) w motywowaniu do pracy
  • Potrzeba uznania i akceptacji
  • Uświadamianie kluczowej roli postawy i zachowań lidera w budowaniu ducha
  • zespołu, rozwiązywania trudnych sytuacji, zapobiegania konfliktom


6. Efektywna rozmowa oceniająca
Celem szkolenia jest praktyczne przećwiczenie umiejętności niezbędnych przy planowaniu i przeprowadzaniu efektywnej rozmowy oceniającej. Postawienie uczestników przed konkretnymi wyzwania w trakcie symulacji rozmów oceniających.
Poznanie technik związanych z wywieraniem wpływu na pracowników, rozpoznawaniem ich oczekiwań i potrzeb, kształtowaniem ich motywacji, stymulowaniem ich rozwoju.

Zagadnienia
1. Rozmowa oceniająca – wprowadzenie
  • Satysfakcja pracowników – co ją buduje – wstęp
  • Znaczenie rozmowy oceniającej
  • Proces motywacji, wzmacnianie motywacji
  • Budowanie motywacji wewnętrznej
  • Stymulowanie rozwoju pracowników.

2. Przygotowanie do rozmowy oceniającej
  • Jak poinformować o rozmowie oceniającej
  • Zebranie informacji i argumentów – rozpoznanie potrzeb pracowników
  • Cel rozmowy oceniającej
  • Planowanie rozmowy oceniającej – struktura

3. Przebieg rozmowy oceniającej
  • Scenariusz rozmowy – o czym informować?
  • Nastawienie pracownika i jego wpływ na rozmowę
  • Techniki wykorzystywane w trakcie rozmowy – zasady udzielania informacji zwrotnej
  • Dialog w trakcie rozmowy
  • Wykorzystywanie pytań w trakcie rozmowy
  • Asertywność podczas rozmowy
  • Problemy pojawiające się podczas rozmowy – docieranie do przyczyn i ich rozwiązywanie
  • Opór i jego przyczyny

4. Trudne rozmowy
  • Rozmowa a konflikt
  • Rozmowa z zamkniętym pracownikiem
  • Agresja w trakcie rozmowy i kontrola nad nią
  • Nie przyjmowanie informacji zwrotnej – jak sobie z tym poradzić?

5. Zakończenie rozmowy
  • Ustalenie po rozmowie
  • Wnioski na przyszłość
  • Ewaluacja rozmowy
  • Konsekwentne egzekwowanie ustaleń rozmowy


7. Zarządzanie konfliktem
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy na temat przyczyn, przebiegu i konsekwencji sytuacji konfliktowych, doskonalenie umiejętności rozpoznawania konfliktów, reagowania na nie oraz konstruktywnego ich wykorzystania.

Zagadnienia:
  • Mechanizmy powstawania i prawidłowości przebiegu konfliktu
  • Rodzaje konfliktów
  • Konflikt – unikać, tłumić czy być przygotowanym
  • Skuteczne działanie w konflikcie
  • Rozpoznawanie działań manipulacyjnych – strategie radzenia sobie z nimi
  • Konflikty zespołowe – techniki ich rozwiązywania (mediacje, negocjacje)


WYZNACZAMY KIERUNKI TWORZĄC NOWE WARTOŚCI
HR Invent działa formalnie na rynku od roku 2009. Nasza wiedza i doświadczenie opierają się na wspólnej i indywidualnej pracy naszych konsultantów
dla różnych klientów od ponad dziesięciu lat. Wyspecjalizowaliśmy się w wykorzystywaniu szeroko pojętych
narzędzi polityki personalnej, aby pomagać naszym Klientom budować i udoskonalać
zespół pracowników, który skutecznie będzie kreował pozytywny
wizerunek i zapewniał firmie uzyskanie